مجموعه سوالات تستی روانشناسی بالینی
مجموعه سوالات تستی روانشناسی بالینی
مجموعه سوالات تستی روانشناسی بالینی
فرمت: pdf تعداد صفحات: 73
در این مجموعه 515 سوال تستی با موضوعات زیر بیان شده است:
- تعاریف، تاریخچه و مدل های آموزشی در روانشناسی بالینی
- روش های تحقیق در روانشناسی بالینی
- تشخیص و طبقه بندی اختلالات روانی
- آسیب شناسی روانی
- سنجش روانشناختی و مصاحبه بالینی
- کلیات آزمون ها و آزمون های هوش
- آزمون های شخصیت
- سنجش رفتاری، تفسیر و قضاوت بالینی
- کلیات مداخلات روانشناختی
- درمان روانکاوی و درمان های روانکاوی مدار
- درمان شناختی و شناختی – رفتاری
- درمان های انسان گرایی و وجودی و تحلیل روابط متقابل
- گروه درمانی، خانواده درمانی، درمان نقش ثابت کلی، واقعیت درمانی و سایر مباحث
نمونه ای از این سوالات:
۱- در کدام معیار یا تعریف از رفتار نابهنجار یا غیرعادی نسبت به «درجه ناراحتی و اختلالی که فرد مبتلا به آن احساس می کند» توجه می شود؟ (سراسری ۷۵)
۱) اخلاقی ۲) اجتماعی ۳) بالینی ۴) آماری
۲- بنا بر آخرین تعاریف تشخیص چیست؟ (سراسری ۷۷)
۱) تعیین علل بیماری ۲) انجام آزمایش های روانی ۳) فرایند شناسایی اختلال ۴) بررسی نشانه های مرضی
۳ ـ منظور از تشخیص افتراقی در قلمرو بررسی اختلالات چیست؟ (سراسری ۷۷)
۱) تعيين علل اختلال ۲) بررسی بین فرهنگی ۳) بررسی نشانه های مرضی ۴) متمایز کردن از اختلالات نزدیک است.
۴- فرآیند تشخیص براساس توالی آزمونگری مصاحبه و مشاهدات نظام دار در روش «راتر» برای مشخص کردن کدام اختلال مورد استفاده قرار گرفته است؟ (سراسری ۷۸)
۱) اوتیسم ۲) ادرار بی اختیاری ۳) تیک موقت ۴) لکنت زبان
۵ ـ منظور از تشخیص افتراقی در قلمرو و بررسی اختلالات چیست؟ (سراسری (۷۸)
۱) بررسی نشانه های مرضی ۲) بررسی بین فرهنگی ۳) تعیین علل اختلال ۴) متمایز کردن از اختلالات نزدیک
۶- کدام روانشناس تشخیص را به منزلهی تحلیل تجربی تدریجی رفتار دانسته است؟ (سراسری ۷۸)
۱) پیاژه ۲) ری ۳) گزل ۴) ويتمر
۷- بنابر آخرین تعاریف در بررسی بالینی تشخیص عبارت است از: (سراسری ۷۸)
۱) انجام آزمونگری ۲) تعیین علل بیماری ۳) فرآیند شناسایی اختلالات اختصاصی ۴) مطالعه نشانه های مرضی
۸- منظور از تشخیص افتراقی چیست؟ (سراسری ۸۰)
۱) شناخت علل مختلف یک بیماری ۲) بررسی نشانه های مرضی یک اختلال
۳) متمایز کردن یک اختلال از اختلال دیگر ۴) مطالعه یک اختلال ارثی بین فرهنگی
۹- کدام تشخیص برای مشخص کردن مفهوم تشخیص مناسب تر است؟ (سراسری ۸۰)
۱) بازشناسی یک سندرم ۲) ارزشیابی گفته های بیمار
۳) تدوین شکایت های بیمار ۴) آگاهی از یک نشانه مرضی
۱۰- مشکل فرد بیماری که نمیتواند از عدد ۱۰۰، ۷ تا ۷ کم کند یا یک عمل ضرب ساده را انجام دهد چیست؟ (سراسری ۸۰)
۱) حافظه (Memory) ۲) جهت یابی (Orientation) ۳) استدلال (Reasoning) ۴) تمرکز (Concentration)
۱۱) از نظر روانشناسان بالینی علت اصلی اختلالات روانی چیست؟ (سراسری ۸۱)
۱) تمایلات غریزی ۲) احتیاجات انسان ۳) کشمکش بین انگیزه های مختلف ۴) مشاهده الگوهای رفتار معیوب
۱۲- در فرآیند تشخیص بر حسب علل روان شناسی بالینی به (سراسری ۸۲)
۱) پژوهش درباره سیستم محرک ها و تعارض ها می پردازد.
۲) پژوهش درباره سیستم هوشی و استعدادهای فرد می پردازد.
۳) پژوهش درباره مکانیسم های روانی آگاه و ناخودآگاه بیمار می پردازد.
۴) پژوهش درباره هوش و استعدادها، سیستم محرک ها و تعارض ها و مکانیسم های روانی مخصوص بیمار می پردازد.
۱۳- در راهنمای تشخیص و آماری اختلالات روانی چند تشخیص را می توان روی محور دوم (II) آورد (سراسری ۸۲)
۱) یک تشخیص ۲) دو تشخیص ۳) سه تشخیص ۴) هر تعداد که موجود است.
۱۴- اگر از مراجع بخواهیم حروف اعداد یا چند کلمه بی معنی را تکرار کند کدام نوع حافظه را مورد سنجش قرار داده ایم؟ (سراسری ۸۳)
۱) شخصی ۲) فوری ۳) کوتاه مدت ۴) بلند مدت
۱۵- در روانشناسی بالینی کدام مؤلفه شخصیت مورد توجه دقیق واقع می شود؟ (سراسری ۸۳)
۱) جنبه های منفی شخصیت مانند رفتارهای زشت و انحرافی
۲) نشانه های خوب شخصیت مانند راستگویی، هم حسی، دوستی
۳) ویژگی های ناپایدار شخصیت مانند ترس، برانگیختگی، اضطراب
۴) جنبه های بالنسبه ثابت و پایدار شخصیت مانند ادراک، تفکر، احساس.
ادامه مطلب را با دانلود فایل پیوستی مشاهده کنید.
ورود یا ثبـــت نــــام + فعال کردن اکانت VIP
مزایای اشتراک ویژه : دسترسی به آرشیو هزاران مقالات تخصصی، درخواست مقالات فارسی و انگلیسی، مشاوره رایگان، تخفیف ویژه محصولات سایت و ...
حتما بخوانید:
⇐ درسنامه روان پزشکی بالینی و علوم رفتاری
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.